2 3 4 5 Skip to main content

5 tips om naamsbekendheid bij jongeren te vergroten

Naamsbekendheid bij jongeren vergroten

Of je nu jongeren wilt activeren voor werving, je producten wilt verkopen of een herkenbare naam wilt zijn bij jongeren: naamsbekendheid is belangrijk.

Maar hoe vergroot je naamsbekendheid bij jongeren? Dat kan lastig zijn, zeker als jongeren zo overspoeld worden met content uit alle richtingen.

Hier zijn vijf tips hoe jij je naamsbekendheid bij jongeren kunt vergroten:

1. Ken je publiek – wie probeer je te bereiken, en wat vinden ze belangrijk?
2. Wees creatief en boeiend – gebruik sociale media en video’s om de aandacht van je publiek te trekken
3. Blijf op de hoogte van actuele trends en nieuws dat voor je publiek relevant kan zijn
4. Maak het mensen gemakkelijk om meer over je merk te weten te komen
5. Wees niet bang om te experimenteren! Probeer nieuwe dingen uit en kijk wat voor jou het beste werkt

 

1. Ken je publiek – wie probeer je te bereiken, en wat vinden ze belangrijk?

Als je jonge mensen probeert te bereiken voor naamsbekendheid, is het belangrijk te weten wie je doelgroep is en wat hun belangstelling heeft. Op die manier kun je inhoud maken die voor hen relevant en boeiend is.

Enkele dingen om te overwegen als je een jong publiek probeert te bereiken:

– Welke sociale media platforms gebruiken ze?
– Wat voor soort video’s of content bekijken ze?
– In welke actuele trends en nieuwsberichten zijn ze geïnteresseerd?

Bekijk op platform zoals TikTok, YouTube of Instagram wat onder de jongeren doelgroep leeft. Noteer de onderwerpen en hoe deze aansluiten op je bedrijf.

Als je eenmaal een goed inzicht hebt in wie je wilt bereiken, dan wordt het een stuk makkelijk voor je om de naamsbekendheid onder jongeren te vergroten.

 

2. Wees creatief en boeiend – gebruik sociale media en video’s om de aandacht van je publiek te trekken

Zorg ervoor dat je video’s en sociale media berichten creatief en boeiend zijn. De inhoud die je maakt moet iets zijn waar jongeren naar willen kijken.

Vergeet niet dat je de aandacht probeert te trekken van een groep mensen die voortdurend gebombardeerd wordt met informatie. Als je inhoud saai of oninteressant is, ben je binnen enkele seconden weer uit het hoofd van je doelgroep.

Video toepassen

Jongeren zien overal om zich heen video’s. Social media platformen leggen dan ook de focus op video. Denk aan TikTok, maar ook aan de recente aanpassingen die Instagram doet om video prominent te maken.

Dit is het soort content dat jongeren ondertussen gewend zijn te consumeren.

 

3. Blijf op de hoogte van actuele trends en nieuws dat voor jongeren relevant kan zijn

Het is belangrijk om actueel te zijn in je uitingen. Social media gaat namelijk erg snel. Dit houdt in dat trends die nú relevant zijn, dat morgen al een stuk minder zijn.

Daarom is het essentieel om je marketingteam en content planning zo in te richten, dat er snel geschakeld en geproduceerd kan worden.

Door actuele trends toe te passen, komt je bedrijf sneller voor de ogen van je jongeren doelgroep. Zo word je bedrijf ook als jong en fris ervaren.

 

4. Maak het mensen gemakkelijk om meer over je merk te weten te komen

Als de content van je bedrijf eenmaal bij je doelgroep te vinden is, is het belangrijk om door te pakken. Dit doe je door vragen te beantwoorden, herkenbaar te zijn en links naar je website toegankelijk te maken.

Vragen op social media beantwoorden

Als je onder je content vragen van jongeren krijgt, is het goed om deze zo snel mogelijk te beantwoorden. Zo laat je zien dat je bedrijf betrokken is bij jongeren én belangstelling heeft voor wat de doelgroep te zeggen heeft.

Consistente branding

Het is dus belangrijk om een consistente branding te hebben op alle kanalen van je bedrijf. Dit betekent dat je dezelfde kleuren, lettertypes, logo, en tone of voice toepast.

Zorg ervoor dat je website en sociale media platforms up to date zijn. Dit houdt in dat je een gemakkelijk te navigeren website hebt, informatieve blogberichten, en actieve sociale media accounts.

 

5. Wees niet bang om te experimenteren

Wees ten slotte niet bang om met je content te experimenteren. Je kunt een perfecte video of post maken, maar produceren in bulk = key.

Elke keer dat je content post, is het een mogelijkheid om je bedrijf onder de ogen van je jongeren doelgroep te krijgen.

Probeer nieuwe dingen uit en kijk wat voor je bedrijf het beste werkt. Houd je resultaten bij en breng snelle veranderingen aan.

 

Conclusie

Dus, of je nu een op jongeren gericht merk bent of niet, het is belangrijk om de trends en veranderingen bij te houden om op de voorgrond te blijven. En wie kan je daar beter bij helpen dan de jongeren zelf?

Als je wilt dat we je huidige sociale media en digitale marketing strategie eens bekijken en je enkele aanbevelingen geven over hoe je je merkbekendheid bij jongeren kunt vergroten, dan brainstormen we graag met je mee.

Stuur ons een berichtje en vraag onze strategische brainstorm aan! Bedankt voor het lezen.

Bas Marijnissen
Creative Producer

Meer informatie?

Bekijk hier onze diensten, waar we je vertellen hoe wij je bedrijf verder helpen met het aanspreken van je doelgroep. Een plan op maat? Neem vrijblijvend op.

Plan kennismaking

Het is tijd om op te vallen.

svg+xml;charset=utf

Plan gratis kennismaking

svg+xml;charset=utf

Kies een op maat gemaakt concept

svg+xml;charset=utf

Produceren tot een spraakmakend verhaal

svg+xml;charset=utf

Herhalen voor optimaal bereik en resultaat

Plan gratis kennismaking

Geen lange levertijden.

We produceren alles in-house. Mochten we een expertise missen, schakelen we direct een van onze partners in.

100% jouw visie.

Inbegrepen feedbackrondes tijdens de concept- en opleveringsfase zorgt dat de content volledig je boodschap weerspiegelt.

Geen half werk.

We leveren producties van A tot Z: van concepten tot productie en lancering. Zo blijft je boodschap volledig zuiver.

DBBL Media | Creative and Strategy