2 3 4 5 Skip to main content

Dit zijn de TikTok Trends van nu!

(geüpdatet 15 september 2022)

TikTok Trends

TikTok is snel uitgegroeid tot een van de populairste sociale media platforms, vooral onder jongere gebruikers.

Voor bedrijven is TikTok een geweldige manier om een nieuw en jonger publiek te bereiken.

TikTok is namelijk een geweldige manier om de persoonlijkheid van je merk te laten zien. Omdat het platform draait om korte video’s, kun je echt plezier hebben met je marketing en de unieke stem van je bedrijf laten zien.

Dit brengt wel met zich mee dat de snelheid van TikTok Trends het onhandig maakt om TikTok traditioneel in te plannen in je content marketing strategie. Wat vandaag in is, kan morgen al passé zijn.

Om deze rede verzamelen we hier wekelijks de nieuwste TikTok trends, zodat jij efficiënt actuele TikToks kunt produceren.

TikTok trend 15 september 2022: Rosalia Challenge

De Rosalia Challenge is een audio, waar jij je beste bitch face gebruikt. Dat is niet zo moeilijk, toch? 😉

Je laat een situatie zien, waar een arrogante blik het perfecte antwoord is. Je kunt dit inzetten bij situaties op het werk, zoals wanneer je computer vastloopt of ergernissen op kantoor.

Originele audio: Rosalia Challenge

@rosalia♬ BIZCOCHITO – ROSALÍA

TikTok trend 6 september 2022: Police runner

Een TikTok effect wat op dit moment enorm relevant is, is de Police Runner. Je plaatst een grap over iets wat een probleem is, als juist jij iets doet.

Een voorbeeld kan zijn een vergelijking met je competitie. Wat maakt jou dienst of product anders? En wat speelt er op de werkvloer? Wat is een probleem als jij het doet, maar je collega niet?

Originele audio: Back End

@mrbeastSmh♬ Back End – Finesse2tymes

TikTok trend 4 september 2022: Everything is awful

Gaat iets niet helemaal zoals gewenst? Gebruik de “Everything is awful!” trend. Met deze trend zet je kort een verwachting en hoe deze verwachting daarna verplettert is.

Deze TikTok is simpel te maken – het zou je niet meer dan vijf minuten van je tijd  kosten om mee te doen op deze trend.

Originele audio: Original sound- Mark Humphries

@caveescape

Sir that’s not a puzzle 🥲 #escaperoom #escaperoomuk #caveescapenotts #caveescape #escaperoomnottingham #gamesmaster #escaperoomtiktok #escaperooms #work #worklife

♬ original sound - Mark Humphries

TikTok trend 31 augustus 2022: I will blow up

De “I will blow up” trend is een audio waar een oude viral video van je account hergebruikt, om te laten zien hoeveel weergaven deze gehaald heeft.

Deze trend is een ideale mogelijkheid om oude content te herbruiken, of om speciale features van je product te laten zien.

Originele audio: I will blow up

@miracleserum Eyelashes might be ruinedd, but the curler does a great job #eyelashserum #eyelashcurler #blowup #fyp #fy #eye #eyes #lash ♬ The People using my sound have more likes than me – Geometry Fox

TikTok trend 29 augustus 2022: Corn

Het “Corn” liedje is een audio die van een klein kindje komt. Het kindje legt uit waarom hij maïs zó geweldig vindt.

De trend biedt de mogelijkheid om te laten zien wat zo tof is aan je bedrijf of branche! Bekijk vooral het voorbeeld hieronder.

Originele audio: Corn but it becomes a song and unites world

@slingbungee #CORNTOK forver!!!! 🌽 #corn #itscorn #corntastic #bungee #bungeefitness #bungeejump #bungeejumping #bungeejumping_ #bungeeworkout #bungeedance #fyp #foryou #foryoupage #AEJeansSoundOn #WorldPrincessWeek ♬ Corn but it becomes a song and unites world – schmoyoho

5 Tips bij het inzetten van TikTok Trends

1. Houd TikTok trends van je doelgroep in de gaten

Als je wilt dat je bedrijf TikTok-trends kan inzetten, moet je eerst en vooral in de gaten houden wat populair is op het platform. Dit betekent dat je regelmatig op TikTok moet kijken of er nieuwe video’s en trends zijn die aanslaan.

Dit kun je doen door TikTok-gebruikers te volgen die bij je doelgroep horen en te kijken wat bij deze gebruikers aan slaat.

2. Bekijk populaire hashtags

Een andere manier om op de hoogte te blijven van TikTok trends is om populaire hashtags te bekijken. Om dit te doen, ga je naar de TikTok app en klik je op het “Ontdek” tabblad.

Daar zie je een lijst met populaire TikTok hashtags. Hashtags zijn belangrijk op TikTok omdat ze gebruikers helpen video’s te vinden die voor hen relevant zijn.

3.Bekijk populaire audio trends op TikTok

Audiotrends zijn enorm belangrijk op TikTok. Het is goed om de huidige trends in de gaten te houden, en deze muziek toe te voegen aan je TikToks.

Om erachter te komen wat deze audiotrends zijn, ga je naar de TikTok-app en klik je op het tabblad “Geluiden”. Daar zie je een lijst met populaire TikTok-geluiden. Deze geluiden kun je in je video’s gebruiken om ze boeiender en interessanter te maken.

Belangrijk is om de audio trends in de app van TikTok toe te voegen, niet in andere software. Als je dit niet doet, word je video niet gevonden in de lijst met video’s die bij het populaire liedje horen. Selecteer daarom in TikTok het virale liedje.

4.Werk TikTok ideeën snel uit

Wanneer je een idee hebt voor een TikTok, is het belangrijk om hier snel op in te spelen. TikTok trends kunnen namelijk snel veranderen en je wilt niet dat je video verouderd is.

Om ervoor te zorgen dat je snel met TikTok-ideeën kunt komen, is het handig om met een team te brainstormen. Op deze manier kun je ideeën krijgen van verschillende mensen en ze snel omzetten in TikTok video’s.

Mocht het moeilijk zijn om nieuwe ideeën te bedenken, is het altijd goed om populaire TikToks te gaan bekijken.

Ja, serieus.

Je weet alleen wat viraal gaat, als je TikTok zelf kijkt. Door TikToks te kijken en ideeën te force-fitten op je content, maak je actuele video’s die je doelgroep aanspreken.

5. Bewerk je TikToks als een… amateur

Als je eenmaal een idee hebt voor een TikTok, is het tijd om te gaan filmen. Maar maak je geen zorgen als je geen professionele videograaf bent. Je kunt nog steeds geweldige TikTok-video’s maken met alleen je telefoon.

Het gebruik van je telefoon kan juist een positief effect hebben: het is herkenbaar voor kijkers. Het laat je TikToks er meer zelfgemaakt en authentiek uitzien, wat het laagdrempelige idee van TikTok naar voren brengt.

Bas Marijnissen
Creative Producer

Meer informatie?

Bekijk hier onze diensten, waar we je vertellen hoe wij je bedrijf verder helpen met het aanspreken van je doelgroep. Een plan op maat? Neem vrijblijvend op.

Plan kennismaking

Het is tijd om op te vallen.

svg+xml;charset=utf

Plan gratis kennismaking

svg+xml;charset=utf

Kies een op maat gemaakt concept

svg+xml;charset=utf

Produceren tot een spraakmakend verhaal

svg+xml;charset=utf

Herhalen voor optimaal bereik en resultaat

Plan gratis kennismaking

Geen lange levertijden.

We produceren alles in-house. Mochten we een expertise missen, schakelen we direct een van onze partners in.

100% jouw visie.

Inbegrepen feedbackrondes tijdens de concept- en opleveringsfase zorgt dat de content volledig je boodschap weerspiegelt.

Geen half werk.

We leveren producties van A tot Z: van concepten tot productie en lancering. Zo blijft je boodschap volledig zuiver.

DBBL Media | Creative and Strategy