2 3 4 5 Skip to main content

Dit zijn de TikTok Trends van nu!

(geüpdatet 23 januari 2023)

TikTok Trends

TikTok is snel uitgegroeid tot een van de populairste sociale media platforms, vooral onder jongere gebruikers.

Voor bedrijven is TikTok een geweldige manier om een nieuw en jonger publiek te bereiken.

TikTok is namelijk een geweldige manier om de persoonlijkheid van je merk te laten zien. Omdat het platform draait om korte video’s, kun je echt plezier hebben met je marketing en de unieke stem van je bedrijf laten zien.

Dit brengt wel met zich mee dat de snelheid van TikTok Trends het onhandig maakt om TikTok traditioneel in te plannen in je content marketing strategie. Wat vandaag in is, kan morgen al passé zijn.

Om deze rede verzamelen we hier wekelijks de nieuwste TikTok trends, zodat jij efficiënt actuele TikToks kunt produceren. Ook vinden we voorbeelden die je een idee geven van de trend.

23-01-2023: Why you shouldn’t

Bij deze trend laat je een voordeel van je product of dienst zien, maar presenteer je hem als het tegenovergestelde. Met deze trend kun je goed een voordeel of Unique Selling Point van je dienst naar voren brengen op een speelse manier.

Een voorbeeld wat je hieronder ziet is van Starbucks. Waarom zou je niet je eigen beker gebruiken? Omdat je daar 50 cent & het milieu bij bespaart.

@nakedasiangrocer 2 good reasons: $0.50 off your order and no single use plastic. #ecotok #starbucks ♬ original sound – smelliot’s priv 😝😝

20-01-2023: Snap your fingers

In deze trend laat je een verandering zien die zomaar opeens gebeurd is. Denk aan een verandering in de markt, de opkomst van een nieuw product of een trend.

Dit voorbeeld van Aston Martin F1 team laat zien hoe zij hun nieuwe kleur voor 2023 aankondigen. Ze maken van een anticlimax een deelbaar bericht, wat de naam weer verder groeit.

@astonmartinf1 Talk about a glow-up👄 #F1 #formula1 #WhereAllFansPlay #f1tiktok ♬ original sound – Jack

16-01-2023: Things I wish I knew

Met deze trend vertel je een aantal punten die je nog niet wist voordat je aan iets begonnen bent. Denk aan een product of service van je organisatie, of tijdens het werken bij je bedrijf.

Door veelgestelde vragen van klanten te beantwoorden in een format zoals deze, verlaag je de drempel tot aankoop of conversie.

Denk bijvoorbeeld bij een sportschool aan “5 things I wish I knew when I started working out”, of “5 things I wish I knew about ordering a car online”.

@skinyoureinblog Do you currently use any of these?? #trend #iwishiknew #thingsiwishiknew #greenscreen #doctorsoftiktok #skintips #SplashSummerVibe #skintipsandtricks ♬ Sunny Day – Ted Fresco

14-01-2023: You’re welcome

Met deze trend beantwoordt je een moeilijke vraag met een simpel en kort door de bocht antwoord. Dit doe je door vier plaatjes van een emoji in te zetten met tekst.

Je kunt hier heel simpel de USP’s van je organisatie of product naar voren laten komen. Lelijke muren? Huur een schilder. Te weinig weergaven? Gebruik video.

Bekijk hier het voorbeeld:

IMG 371B8CC5064D 1

11-01-2023: AI filter 

Het AI filter trend spreekt voor zichzelf, Het filter tovert een foto om naar (soms) iets compleet anders.

Dit kan super leuk zijn om bij bijvoorbeeld producten te doen die je verkoopt. Om te kijken of er iets raars uit komt.

@noellescraftcorner BYE THE GREEN DINO 😭💀 #fyp #crochet #yarn #smallbusiness #crochettok #etsyshop #ai #aifilter ♬ たぶん – YOASOBI

10-01-2023: Face on object

Bij deze trend doe je alsof je een voorwerp bent en zijn je ogen en mond gefiltert op een foto.

Wat ryanair bijvoorbeeld goed doet in het voorbeeld is dat zij vanuit hun dienst praten, dit kan je natuurlijk ook voor een product doen. Je zou met deze trend heel veel kunnen doen als je je creativiteit gebruikt.

@ryanair The only airline to slay this hard 💅 #slay #ryanair ♬ sonido original – ezspeedsongs 🎧

03-01-2023: The world is so small

Bij deze trend laat je eerst zien hoe klein je begonnen bent en hoe dat uiteindelijk uitgegroeid is.

Dit is interessant voor de groei van een persoon, bedrijf, product, pand, noem maar op!

@yungchimp all grown up. #tylerthecreator #raptok #yungchimp #smallworlds ♬ original sound – i.h.a.t.e.it.here

02-01-2023: Very nice

Een trend met veel creatief potentieel. In deze trend laat je de interactie met je collega’s zien als je iets laat zien.

Denk aan een nieuwe creatie van het marketing team, de ontwikkeling van een nieuw product, of resultaten van een actie.

@neverworkretail #meme #memes #patrickbateman #bateman #americanpsycho #maxwell #maxwellthecat #maxwellthecarryablecat #fyp #foryou #foryoupage ♬ original sound – neverworkretail

22-12-2022: The types of

Hoe laat je verschillende opties of typetjes klanten zien?
Met deze trend kun je de business van je bedrijf op een toegankelijke wijze introduceren. Denk bij een zwembad aan types of swimmers, en bij een videoproductiebedrijf aan een type of presentators.

Originele audio: Escapism

@weworkaviationhouse How do you swipe? #wework ♬ Escapism. – Super Sped Up – RAYE

16-12-2022: Who is she?

Met deze trend kun je goed het verschil van jouw bedrijf en de concurrentie laten zien. Je laat iemand zien die vol van zichzelf is, maar dan komt er een veel. sterkere oplossing tevoorschijn.

Originele audio: YoTobe Astrocapella

@astonmartinf1 It’s almost time… #F1 #formula1 #WhereAllFansPlay #f1tiktok #f1edit ♬ Yotube AstroCapella – AstroCapella

09-12-2022: I’d like to solve the puzzle

Een random trend, die heel eerlijk gezegd niet uit te leggen valt.

Bekijk de template hieronder en kijk vooral veel voorbeelden om hem in te zetten voor je bedrijf.

@igreenscreenthings Yeah I’d Like To Solve The Puzzle | Green Screen #yeahidliketosolvethepuzzle #idliketosolvethepuzzle #meme #funny #greenscreen #fyp #trending ♬ original sound – I Green Screen Things

14-11-2022: POV: koopa

Wie kent ze niet? De Koopa’s van Super Mario. Al gaat de wereld ten onder: deze vriendelijke schildpadden missen nooit hun dansje op de beat van Super Mario.

Dit kun je inzetten door een dagelijkse bezigheid in je kantoor te laten zien, wat verziekt wordt door het dansje.

Originele audio: Koopa – Bah Bah 2

@jason_lifting Bro trying to be the next bowser💀💀💀. #mario #koopa #koopatroopa #bowser #bahbah #comedy #funny #viral #fyp #lifting #benchpress #bench #bodybuilding #powerlifting #training #fitness #fypシ #zyzz #tiktok #zyzzlegacy #grandviewprofitness ♬ Bah Bah 2 – Koopa

09-11-2022: Assignment due

Versterk de stereotypen van je vak met deze trend. Deze audio laat zien wat iemand voor een strakke deadline doet, om deze te halen.

Denk bij een bouwbedrijf aan het aanzetten van de Hollandse radio, of bij een videoproductiebedrijf aan het gebruiken van een clapper board. Wees creatief!

Originele audio: Spinning Seal cult

@a.legalimmigrant #nutrition #diet #fy #xyzbca #humor ♬ original sound – Spinning seal cult

08-11-2022: My Airpod…

Met deze slideshow trend deel je iets wat onwijs goed is (zoals een lied) met een ander. Door vier foto’s te delen (mijn AirPods, jouw AirPods, het onderwerp en een “yes or no”) laat je zien hoe geweldig het onderwerp is.

Als B2C bedrijf kun je hier je product of dienst mee promoten. Hang er een vriendenactie aan en je hebt meteen een mooie campagne lopen.

Bekijk hier het voorbeeld.

Nieuwe TikTok functie

TikTok heeft in oktober een nieuwe functie uitgerold, wat nu steeds populairder wordt. Met foto’s getimed op muziek kun je hele verhalen vertellen. Je hoeft dus geen video op te nemen: de foto’s en muziek samen vormen een video.

Deze manier van TikToks produceren is enorm toegankelijk voor bedrijven. Helaas is het nog niet mogelijk om deze slideshows te embedden op een webpagina.

Een voorbeeld kun je hier vinden.

TikTok trend 25 oktober 2022: If I was a…

Deze trend is perfect om met weinig moeite kijkers kennis te laten maken met je bedrijf. Je laat in een aantal steekwoorden, afgewisseld met foto’s, zien waar je voor staat.

Originele audio: Run Boy Run – Woodkid

@snollebollekesofficial Voor in oe vriendenboekje! 📖 #ifiwas #Snollebollekes #RunRun ♬ original sound – Bethany Fosbery

TikTok trend 19 oktober 2022: 16 was yesterday

Met deze audio laat je iets in het verleden zien, en hoe dat is verbeterd of opgegroeid. Veel voorbeelden zijn met personen die zestien zijn en nu wat ouder, maar dit kun je al helemaal op je bedrijf toepassen. Oude logo’s, panden, producten, etc.

Originele audio: Quarter life crisis

@annaxsitarfirstly the glowup…secondly where did the time go?♬ QUARTER LIFE CRISIS – Taylor Bickett

TikTok trend 13 oktober 2022: Wanneer je nog iets moet doen

Een trend die op elke branche wel toe te passen is. In deze trend laat je zien wat iemand in je vak doet, als hij beseft dat hij iets vergeten is.

Originele audio: Spinning seal cult

@alex.quistHarde werkers♬ original sound – Spinning seal cult

TikTok trend 11 oktober 2022: Bye, you’ve been a great help!

Een trend die de collega’s die niet zoveel uitvoeren aan de schandpaal hangen. Met deze trend laat je de resultaten van een persoon zien, terwijl hij of zij rustig naar huis gaat.

Deze trend is ideaal voor bedrijven, omdat elke functie of rol wel een onderdeel heeft wat, als je het op papier zegt, weinig betekent.

Een geniaal voorbeeld is er eentje van The Go Agency:

Originele audio: Charity Shop Sue

@the.go.agency All in a days work 😊 #marketing #viral #socialmedia ♬ original sound – Charity Shop Sue

TikTok trend 6 oktober 2022: Hoe laat ben jij?

Deze trend is i-de-aal voor bedrijven. Dit is een trend waarbij je laat zien hoe laat je teamleden binnen komen.

Je laat zien wat de begintijd is en hoe laat ieder ochtend koppie door de deur van het kantoor loopt.

Heel eerlijk: iedereen is wel eens te laat. Waarom niet meteen dat aan de publieke schandpaal hangen?

Originele audio: Hotel service

@sidemen Who’s terrible with keeping time too? 👇 #sidemen ♬ hotel r a s p u t i n service – veggibeats

TikTok trend 1 oktober 2022: One thing about me

In deze trend vertel je een verhaal over een liedje van Nicki Minaj.

Het mooie aan deze trend is dat hij breed toepasbaar is op het bedrijfsleven. Zet de camera aan en begin met vertellen!

Hieronder hebben we een voorbeeld gevonden hoe dit zakelijk ingezet kan worden.

Originele audio: Super Freaky Girl

@nikavanstiphoutcoaching 1️⃣ thing about me… #onethingaboutmestorytime #foryoupage #fyp #dutch #zangcoach #zyxcba ♬ Super Freaky Girl – Nicki Minaj

TikTok trend 30-09-2022: Dag in het leven van

Laat zien wat je in een dag doet met foto’s! Een nieuwe functie van TikTok is het gebruiken van meerdere foto’s, die automatisch scrollen op de beat. Zo heb je een TikTok zonder een video te maken.

Dit is ideaal om te laten zien wat een dag in je functie of bedrijf inhoudt. Veel gebruikers pakken een metafoor, zoals foto’s van een aap of bijvoorbeeld Kanye West. De sound is ook oorspronkelijk van Ye.

Je gelooft het of niet: deze functie is zo nieuw, dat hij nog niet te embedden is. Wel heb ik hier de originele audio voor je met een video voorbeeld.

Originele audio: Sfyedoom

@kristenintech I see the Kanye trend but my vibe is definitely more Adam Sandler forever in comfy clothes/pajamas. Not complaining. #workfromhome#remotework#programming#coding#dayinmylife ♬ son original – sfyedoom

TikTok trend 15 september 2022: Rosalia Challenge

De Rosalia Challenge is een audio, waar jij je beste bitch face gebruikt. Dat is niet zo moeilijk, toch? 😉

Je laat een situatie zien, waar een arrogante blik het perfecte antwoord is. Je kunt dit inzetten bij situaties op het werk, zoals wanneer je computer vastloopt of ergernissen op kantoor.

Originele audio: Rosalia Challenge

@rosalia♬ BIZCOCHITO – ROSALÍA

TikTok trend 6 september 2022: Police runner

Een TikTok effect wat op dit moment enorm relevant is, is de Police Runner. Je plaatst een grap over iets wat een probleem is, als juist jij iets doet.

Een voorbeeld kan zijn een vergelijking met je competitie. Wat maakt jou dienst of product anders? En wat speelt er op de werkvloer? Wat is een probleem als jij het doet, maar je collega niet?

Originele audio: Back End

@mrbeastSmh♬ Back End – Finesse2tymes

TikTok trend 4 september 2022: Everything is awful

Gaat iets niet helemaal zoals gewenst? Gebruik de “Everything is awful!” trend. Met deze trend zet je kort een verwachting en hoe deze verwachting daarna verplettert is.

Deze TikTok is simpel te maken – het zou je niet meer dan vijf minuten van je tijd  kosten om mee te doen op deze trend.

Originele audio: Original sound- Mark Humphries

@caveescape

Sir that’s not a puzzle 🥲 #escaperoom #escaperoomuk #caveescapenotts #caveescape #escaperoomnottingham #gamesmaster #escaperoomtiktok #escaperooms #work #worklife

♬ original sound - Mark Humphries

TikTok trend 31 augustus 2022: I will blow up

De “I will blow up” trend is een audio waar een oude viral video van je account hergebruikt, om te laten zien hoeveel weergaven deze gehaald heeft.

Deze trend is een ideale mogelijkheid om oude content te herbruiken, of om speciale features van je product te laten zien.

Originele audio: I will blow up

@miracleserum Eyelashes might be ruinedd, but the curler does a great job #eyelashserum #eyelashcurler #blowup #fyp #fy #eye #eyes #lash ♬ The People using my sound have more likes than me – Geometry Fox

TikTok trend 29 augustus 2022: Corn

Het “Corn” liedje is een audio die van een klein kindje komt. Het kindje legt uit waarom hij maïs zó geweldig vindt.

De trend biedt de mogelijkheid om te laten zien wat zo tof is aan je bedrijf of branche! Bekijk vooral het voorbeeld hieronder.

Originele audio: Corn but it becomes a song and unites world

@slingbungee #CORNTOK forver!!!! 🌽 #corn #itscorn #corntastic #bungee #bungeefitness #bungeejump #bungeejumping #bungeejumping_ #bungeeworkout #bungeedance #fyp #foryou #foryoupage #AEJeansSoundOn #WorldPrincessWeek ♬ Corn but it becomes a song and unites world – schmoyoho

5 Tips bij het inzetten van TikTok Trends

1. Houd TikTok trends van je doelgroep in de gaten

Als je wilt dat je bedrijf TikTok-trends kan inzetten, moet je eerst en vooral in de gaten houden wat populair is op het platform. Dit betekent dat je regelmatig op TikTok moet kijken of er nieuwe video’s en trends zijn die aanslaan.

Dit kun je doen door TikTok-gebruikers te volgen die bij je doelgroep horen en te kijken wat bij deze gebruikers aan slaat.

2. Bekijk populaire hashtags

Een andere manier om op de hoogte te blijven van TikTok trends is om populaire hashtags te bekijken. Om dit te doen, ga je naar de TikTok app en klik je op het “Ontdek” tabblad.

Daar zie je een lijst met populaire TikTok hashtags. Hashtags zijn belangrijk op TikTok omdat ze gebruikers helpen video’s te vinden die voor hen relevant zijn.

3.Bekijk populaire audio trends op TikTok

Audiotrends zijn enorm belangrijk op TikTok. Het is goed om de huidige trends in de gaten te houden, en deze muziek toe te voegen aan je TikToks.

Om erachter te komen wat deze audiotrends zijn, ga je naar de TikTok-app en klik je op het tabblad “Geluiden”. Daar zie je een lijst met populaire TikTok-geluiden. Deze geluiden kun je in je video’s gebruiken om ze boeiender en interessanter te maken.

Belangrijk is om de audio trends in de app van TikTok toe te voegen, niet in andere software. Als je dit niet doet, word je video niet gevonden in de lijst met video’s die bij het populaire liedje horen. Selecteer daarom in TikTok het virale liedje.

4.Werk TikTok ideeën snel uit

Wanneer je een idee hebt voor een TikTok, is het belangrijk om hier snel op in te spelen. TikTok trends kunnen namelijk snel veranderen en je wilt niet dat je video verouderd is.

Om ervoor te zorgen dat je snel met TikTok-ideeën kunt komen, is het handig om met een team te brainstormen. Op deze manier kun je ideeën krijgen van verschillende mensen en ze snel omzetten in TikTok video’s.

Mocht het moeilijk zijn om nieuwe ideeën te bedenken, is het altijd goed om populaire TikToks te gaan bekijken.

Ja, serieus.

Je weet alleen wat viraal gaat, als je TikTok zelf kijkt. Door TikToks te kijken en ideeën te force-fitten op je content, maak je actuele video’s die je doelgroep aanspreken.

5. Bewerk je TikToks als een… amateur

Als je eenmaal een idee hebt voor een TikTok, is het tijd om te gaan filmen. Maar maak je geen zorgen als je geen professionele videograaf bent. Je kunt nog steeds geweldige TikTok-video’s maken met alleen je telefoon.

Het gebruik van je telefoon kan juist een positief effect hebben: het is herkenbaar voor kijkers. Het laat je TikToks er meer zelfgemaakt en authentiek uitzien, wat het laagdrempelige idee van TikTok naar voren brengt.

Bas Marijnissen
Creative Producer

Groei op TikTok

Het was nog nooit zo makkelijk om TikToks te maken voor je bedrijf: Schrijf je in en ontvang wekelijks de beste TikTok trends!

Je ontvangt geen spam, alleen de TikTok trends in je mail.✌️

Gebruik jij TikTok?

Ik ben erg benieuwd of je al TikTok gebruikt, of je resultaten hebt en waar je tegen aan loopt. Klik op de interactieve video en ga met me in gesprek 🙂

Plan kennismaking

Het is tijd om op te vallen.

svg+xml;charset=utf

Plan gratis kennismaking

svg+xml;charset=utf

Kies een op maat gemaakt concept

svg+xml;charset=utf

Produceren tot een spraakmakend verhaal

svg+xml;charset=utf

Herhalen voor optimaal bereik en resultaat

Plan gratis kennismaking

SHAPE CREATIVITY.

Met creatieve sessies halen we het optimale uit je organisatie.

CREATE IMPACT.

Niet “zomaar een leuk filmpje”, maar gerichte video campagnes die optimaal ingezet worden.

NEXT GENERATION.

Met inzichten uit generatie Z zorgen we dat je campagne maximaal opvalt.

DBBL Media | Creative and Strategy