Erasmus MC

Hart en Vaat Instituut

Play Video

Hoe lanceer je nieuw instituut?

Een nieuw instituut lanceren, dat is niet makkelijk. Erasmus MC Hart & Vaatziekten lanceerde hun nieuwe instituut met behulp van video.

Waarom video?

Dat gaan we je vertellen!

Strategie

Om een nieuw instituut, zoals Erasmus MC Hart & Vaatziekten, succesvol te lanceren, is een strategisch plan nodig.

Onder andere een duidelijk doel wat je wilt bereiken. Het doel was om het nieuwe instituut te lanceren en de doelgroep te bereiken en te informeren. Met dank aan The Stardusters is er hiervoor een ijzersterke strategie ontworpen.

Om deze strategie tot leven te brengen, speelde video een krachtige rol. Door verschillende experts aan het woord te laten, vertellen we het verhaal op een dynamische manier en zorgen we ervoor dat de doelgroep meer betrokken raakt bij het initiatief.

Lees hier vier tips over het maken van een strategie!

Bekijk dienst
Top 25 videomarketing bedrijven in Breda (2023)

Voorbereiding

Om een videoproductie succesvol te lanceren, is voorbereiding essentieel.

Tijdens de pre-productiefase stellen we vragenlijsten op, samen met een moodboard en een shotlist.

We plannen ook contactmomenten in om de draaidagen efficiënt in te plannen.

Ten slotte regelen we een location scout waarmee we locaties kunnen bekijken en voorbereiden voor tijdens de productie.

Met deze processen gaan we zelfverzekerd en goed voorbereid aan de slag om video’s met impact te maken die je doelgroep betrekken bij jouw initiatief!

Lees hier vijf tips over het schrijven van een script!

Bekijk dienst
social media uitbesteden
svg+xml;charset=utf

Productie

Na de voorbereiding stappen we de productiefase in.

Hier brengen we het moodboard en shotlist in kaart om de beelden te maken die het doel van de video versterken.

Een moodboard is een verzameling beelden, kleuren en/of stijlen die als eerste ideeën fungeren voor het visuele verhaal.

Een shotlist bevat informatie over de locaties, kaders en camera instellingen die gebruikt moeten worden om het verhaal visueel te vertellen.

Verder bevat een shotlist aanwijzingen over de compositie, kleurgebruik, belichting en muziek die toegepast moet worden om er een consistent en professioneel verhaal van te maken.

We stellen vragen om een verhaal te creëren waarin de kernwaarden, ambities en werkwijze van het Hart en Vaat Instituut naar voren komen.

Na het interview nemen we sfeerbeelden op bij de afdelingen die aan bod komen, waarbij we specialisten in actie laten zien.

Door sfeerbeelden toe te voegen aan het verhaal, krijgt de kijker een echt beeld van hoe de specialisten hun werk doen en wat voor invloed ze hebben op het bedrijf. Hierdoor wordt het verhaal meer levensecht en wordt de boodschap beter overgebracht.

Bekijk dienst

Post-Productie

Nadat de productiefase afgerond is, gaan we over naar de post-productiefase.

Hier gaan we de video monteren, waarbij we de interviews en sfeerbeelden samenvoegen om een krachtig verhaallijn te creëren die bijdraagt bij het initiatief van Erasmus MC Hart & Vaatziekten.

Verder zoeken we naar de juiste muziek om de sfeer op te roepen die het verhaal extra kracht geeft. Zo voegt muziek de juiste emotie toe en wordt de video versterkt.

Na de post-productiefase leveren we een klaar-om-te-publiceren video op. Dit betekent dat alle aspecten van het verhaal, waaronder muziek en montage, perfect aansluiten op elkaar om zo een optimale kijkervaring te creëren die past bij het doel en boodschap van het verhaal.

Bekijk dienst
Animatie laten maken

Bekijk de video:

Resultaat

Het lanceren van een nieuw instituut kan een moeilijk proces zijn, maar Erasmus MC Hart & Vaatziekten slaagden erin om hun nieuwe instituut met succes te lanceren.

Met behulp van video is het doel bereikt: Het lanceren van het nieuw instituut en de doelgroep bereiken en informeren.

Robbert Krol
Video Producer

Ready for the next step!

Dit werk voor Erasmus MC laat zien hoe je jouw communicatiedoel kan bereiken met videomarketing.

Benieuwd hoe video een rol kan spelen in je marketing? Plan een gratis kennismaking in!

Plan kennismaking

Geen lange levertijden.

We produceren alles in-house. Mochten we een expertise missen, schakelen we direct een van onze partners in.

100% jouw visie.

Inbegrepen feedbackrondes tijdens de concept- en opleveringsfase zorgt dat de content volledig je boodschap weerspiegelt.

Geen half werk.

We leveren producties van A tot Z: van concepten tot productie en lancering. Zo blijft je boodschap volledig zuiver.